Piaskowanie - Usuwanie kamienia nazębnego - Higienizacja

Złogi nazębne to miękki oraz twardy nalot, który regularnie odkłada się na powierzchni zębów i którego pozbywamy się regularnie myjąc zęby. Osady te stanowią jeden z głównych czynników ryzyka chorób przyzębia, zębów czy zapalenia dziąseł oraz szereg chorób ogólnoustrojowych.
Wśród złogów nazębnych można wyróżnić złogi miękkie, które nie uległy jeszcze mineralizacji oraz twarde.

Piaskowanie Ostrołęka - usuwanie kamienia

Kamień nazębny to trwały osad na zębach. Ujawnia się w postaci ciemnych przebarwień pomiędzy zębami. W żaden sposób nie można się go pozbyć na własną rękę. Aby usunąć złogi nazębne należy wykonać profesjonalny zabieg oczyszczania zębów w gabinecie stomatologicznym.

Kamień nazębny ma najczęściej bladożółty, żółty i brązowy, czarny (u palaczy) kolor.

Najchętniej osadza się na zębach dolnych od strony języka, gdzie jest największy przepływ śliny w jamie ustnej oraz na trudnych do oczyszczenia policzkowych i językowych powierzchniach trzonowców.

Powstaje on z niedomytych zębów, kiedy płytka nazębna zalega na zębach od wielu dni czy tygodni.

W momencie kiedy stanie się twardy ,nie jest możliwe samodzielne usunięcie go
przez pacjenta.

Drugim rodzajem często spotykanego złogu na zębach jest osad po kawie, herbacie, naparach ziołowych, papierosach.

Każdy pacjent raz na pół roku, na rok powinien poddać się zabiegowi profesjonalnego oczyszczenia zębów ze złogów.

Zalegający kamień to siedlisko groźnych dla organizmu (między innymi dla układu sercowo naczyniowego) bakterii, źródło brzydkiego zapachu z ust a także przyczyna nieestetycznego wyglądu zębów. Jest to również główna przyczyna parodontozy, choroby zapalnej polegającej na stopniowym rozchwianiu zębów a nawet ich utracie.
Kamień usuwamy skalerami ręcznymi lub ultradźwiękowymi.

Oczyszczone z kamienia zęby poddajemy piaskowaniu.

Piaskowanie to zabieg polegający na usunięciu przebarwień, osadu i kamienia nazębnego na
zębach za pomocą strumienia wody pod ciśnieniem z dodatkiem drobin czyszczących (wodorowęglan sodu) i powietrza.

Dodatkowym efektem piaskowania jest widoczne rozjaśnienie koloru uzębienia.

Zobacz równierz:

Piaskowanie zębów – poznaj skuteczną metodę usunięcia przebarwień i osadów z zębów

2023-04-25