- Kwalifikacja pacjentów
(telefoniczna , wstępna rozmowa kwalifikacyjna dotycząca pilności procedury i bezpieczeństwa epidemiologicznego , wywiad epidemiologiczny i pomiar temperatury bezpośrednio przed wizytą ) - Monitorowanie stanu zdrowia w tym temperatury personelu
- Ograniczenie kontaktów między pacjentami
(do poradni pacjenci zapraszani są bezpośrednio przed wizytą, bez osób towarzyszących) - Aseptyka poczekalni
( udostępniamy dwie oddzielone od siebie poczekalnie, dezynfekcja po każdym pacjencie wszystkich powierzchni dotykowych w poczekalniach, stała, mechaniczna wymiana powietrza na terenie całej przychodni, co najmniej dwukrotna wymiana powietrza w pomieszczeniach w ciągu godziny, potwierdzona protokołem badania skuteczności wentylacji, zalecenia dla zgłaszających się na wizyty, bezkontaktowa obsługa pacjenta na poczekalni) - Aseptyka w gabinetach
(wzmożony reżim higieniczny w czasie i po zabiegu, naprzemienne, w dwóch gabinetach przyjmowanie pacjenta- 40 minutowa przerwa na dezynfekcję i wymianę powietrza po zabiegu, dezynfekcja powietrza w czasie wizyty urządzeniem IDEAL firmy Opus posiadającym 4 filtry w tym mikrobiologiczny oraz system dezynfekcji powietrza Plasma Wave , ograniczanie procedur które generują aerozol, ssak zewnętrzny podczas wizyt emitujących aerozol, zmiana kompletu odzieży ochronnej personelu po każdym pacjencie, w oddzielnym, do tego przeznaczonym pomieszczeniu, zmiana końcówek pracujących po każdym pacjencie, dezynfekcja prac protetycznych płynami przeciwwirusowymi oraz przy pomocy lampy uvc.